Szatmári Éva büszke a Klauzál Ház 200. hírlevelére

by talastunde

Május 2-án 200. hírlevelét küldte el olvasóinak a Klauzál Ház kommunikációs csoportvezetője, Szatmári Éva. Évával a hírlevél sikerének kapcsán készítettünk interjút, aki kedvenc hobbijáról, a kárpitozásról és a régi, értékes tárgyak megmentéséről is szívesen mesélt nekünk.

A héten a 200. hírlevelet küldtétek ki az olvasóitoknak. Egy kis visszatekintésre adhat ez lehetőséget?

Igen, ez a kerek szám arra ösztökélt, hogy kicsit visszatekintsek az elmúlt évek munkájára. Hírleveleket már régóta küldünk azoknak, akik követni akarják a programjainkat, de a COVID-világjárvány ideje alatt hatványozottan megnőtt az internetes hírközlés. A zárt ajtók mögött is felfokozott tempóban dolgoztunk kollégáimmal home office-ban, a hírlevelekben pedig komoly tartalmakról tájékoztattuk a lakosokat. Mikor mindenki beszorult az otthonába, nekünk, mint kulturális intézmény dolgozóinak, nagy szükségünk volt arra, hogy hírt adjunk magunkról és a látogatóinkat ne veszítsük el. Akkor kb. 1000 fős hírlevéllistánk volt, a járvány alatt viszont egy héten 3 hírlevelet adtunk ki, aminek a kialakult helyzet miatt más volt a funkciója, mint korábban. Kollégáimmal szétosztottuk a témákat és megbeszéltük egymás között, hogy ki, miről fog írni. Rovatokat hoztunk létre, ekkor találtuk ki a novellapályázatunkat is. A hírlevélnek nevet is adtunk, azóta is Kultúronline hírlevélként publikáljuk, illetve logót és komolyabb arculatot is kidolgoztunk.

Igyekeztünk tartalmakat készíteni, amihez sorozatokat gyártottunk, ilyen volt pl. Radóczy Mária tűzzománcművész – azóta kerületünk díszpolgára – kreatív videósorozata. Novellapályázatunkat nagy érdeklődés kísérte, alkotó emberek küldték be az írásaikat, amiket megosztottunk az olvasóinkkal.  Ezekből a novellákból kötet is született Karantén-könyvünk lapjai címmel.

Olvassunk együtt! sorozatunk is nagyon népszerű lett.  Elindítottuk az Utca, ahol sétálni szeretek című rovatunkat is, aminek szintén nagy visszhangja lett, nagyon kedvelték az olvasóink. Ekkor vezettük be azt az ötletemet, hogy minden hírlevelet egy mottóval, egy híres embertől vett idézettel kezdjük, egy olyan felütéssel, gondolattal, ami passzol a levél tartalmához. A világjárvány idején heti 3 hírlevelet olvashattak tőlünk a követőink, majd a pandémia után visszaállt ez a struktúra is az eredeti funkciójára, és azóta hetente egyszer, csütörtökönként küldjük el olvasóinknak. A 200. hírlevelünket hivatalosan május 2-án küldtük ki. Ma már közel 3 ezer fős a hírlevéllistánk, ilyen sok lett a feliratkozóink száma. Azért is érdemes feliratkozni a hírlevelünkre, mivel programjainkra általában hamar elfogynak a jegyek.  A programjainkról először a Kultúronline hírlevél olvasói informálódhatnak, így ők biztosan nem maradnak le ezekről a kulturális eseményekről, hiszen elsőként tudnak rá jegyet venni.

A Klauzál Ház folyosóján csodálatos kárpittal áthúzott dizájnfotelek várják a közönséget. Azt hallottam, hogy ezeknek a kitalálásában is nagy szereped van. A kommunikációs munkádat egy kreatív hobbi egészíti ki?

Ez pontosan így van.  Körülbelül 10 éve hobbiként foglalkozom kárpitozással, bútorfelújítással.  Már gyerekként nagyon kreatív voltam, festőművész akartam lenni, majd egy barátom segítségével megtanultam barkácsolni. Ez párosult azzal, hogy soha nem szerettem kidobni a régi tárgyaimat, mindig ragaszkodtam hozzájuk, felújítottam őket. Az elkészült 11 új fotelt idő hiányában nem én készítettem, de a dizájnt én találtam ki.

Rábeszéltem a vezetőséget, hogy vásároljunk meg 11 rossz állapotú, de szép alakú fotelt. Találtam egy céget, amely nagyon jó minőségű kárpitot készít, azt gondoltam, hogy impresszionista festmények másolataival díszítsük a foteleket. Nagyon szépek lettek, úgy érzékeljük, hogy a közönség is értékeli őket.  2 darab új fotelt a Magdolna Udvarba is átvittünk. Nagyon ellene vagyok annak, hogy dobjuk el a régi, értékes tárgyainkat és cseréljük le őket újakra. Nem véletlen, hogy a Klauzál Ház szlogenje is ezt közvetíti: Érték + Élmény = Klauzál Ház.  

Olvasta már?