Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró az M1 adásában elmondta: a sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő turisztikai szegmens, a magyar nagydíj pedig turisztikai és országimázs szempontjából is kiemelt jelentőségű.
Imádják a rajongók a mogyoródi pályát, a Formula-1 Magyar Nagydíjra már januárban elkeltek a jegyek. A Hungaroringen rendezett verseny nem csak sportélmény, hanem turisztikai és országimázs szempontjából is kiemelt jelentőségű. Tavaly és 2022-ben is csaknem 300.000 turista fordult meg a Hungaroringen. A turisztikai szakértő szerint a sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő turisztikai szegmens, aminek része a magyar nagydíj is.
Rengetegen érkeznek külföldről is ilyenkor, a legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, Hollandiából, Csehországból, Lengyelországból. Bizony nem csak a Hungaroring lelátói telnek meg ilyenkor, hanem a fővárosi szállodák is.
“Nagyjából 20 milliárdnyi a GDP-hez hozzáadott érték, amit ők termelnek. Minden kutatás azt mutatja, hogy a sportturisták többet költenek, mint az átlagos turisták, ami, hogyha megnézzük az árakat, akkor természetes dolognak tűnik, de utána még felfedezik a nevezetességeket, megnézik a várost. Rengetegen összekötik egy nyaraló programmal azt, hogy élvezik a futamot” – mondta dr. Kiss Róbert Richard az M1 adásában.
A szakértő hozzátette: az országimázs szempontjából is kiemelt jelentőségű eseményről van szó, ami hatalmas médiajelenléttel bír, ugyanis bemutatják ilyenkor a fővárost és környékét is a nemzetközi televíziócsatornák, amit a világ minden pontján sugároznak emberek millióinak.