Augusztus 31-én, vasárnap immár 18. alkalommal indult útjára a Budapest Classic Grand Prix, amely idén száznyolc oldtimer és különleges youngtimer autóval kápráztatta el a közönséget. A nosztalgikus autókaraván Budapest mellett több környékbeli települést is útba ejtett, köztük Nagytétényt is.
A Mercedes-Benz Classic Magyarország Egyesület szervezésében megvalósult márkafüggetlen túra mára hagyománnyá vált a fővárosban: a résztvevők egyfajta guruló múzeumként idézték meg az autózás történetét, hiszen a mezőnyben többségében 30 évnél idősebb járművek mutatkoztak be. A látványos konvoj nemcsak a járműtulajdonosoknak, hanem a közönségnek is ünnepet jelentett: ezek az autócsodák bárhol is tűntek fel, azonnal nosztalgiát ébresztettek.

A 170 kilométeres útvonal első állomása volt a XXII. kerület. Vasárnap reggel 9:25-kor a Romhányi József utcán vonult végig a mezőny, így a nagytétényiek testközelből láthatták a világ különböző márkáinak ikonikus darabjait. A rendezvényre szép számmal érkeztek idősek és fiatalok egyaránt, de a gyerekeket is elkápráztatták a gyönyörű járgányok. A látogatók tapsoltak és fotóztak, amikor egy-egy különlegesebb darabot láttak. A felvonulás egyik legidősebb résztvevője az 1942-es Willys Jeep volt, amely még a világháborút is túlélte. Emellett látható volt az 1954-es “sirályszárnyas” Mercedes-Benz 300 SL, amely a sportautó-rajongók kedvence lett. A mezőnyben angol sportautók (MG, Austin, Lotus, Triumph, Jaguar), német klasszikusok (Mercedes, Porsche, BMW, Volkswagen), olasz legendák (Alfa Romeo, Fiat, Lancia), valamint számos más gyártó ritkaságai is szerepeltek. Összesen harminc különböző márka vonultatta fel ikonikus modelljeit. Nem meglepő módon Mercedesből láthattunk a legtöbbet.

A túra minden pontján a közönség közelről csodálhatta meg az autókat, miközben a sofőrök és navigátoraik pontossági feladatokat teljesítettek. A két megjelölt pont között pontosan 5 másodperc alatt kellett áthaladni, ami szinte mindenkinek sikerült. Bár versenynek is nevezhettük volna, a Budapest Classic Grand Prix sokkal inkább az örömautózásról, az autós kultúra és történelem közös ünnepléséről szólt.