Vitézy Dávid főpolgármester-jelölttel találkozhattak Budafokon a kerület lakosai, akik kérdezték őt a villamoshálózat és az elővárosi vasút fejlesztéséről, a forgalmas csomópontok akadálymentesítéséről és a Galvani hídról is. A kerületi lakosokon kívül Karsay Ferenc polgármester is váltott szót a kerület közlekedésével kapcsolatban a főpolgármester-jelölttel.
A XXII. kerület városvezetése petíciót kezdeményezett annak érdekében, hogy Budafok-Tétény közlekedési gondjai mielőbb megoldódjanak. Budapest Főváros Önkormányzata soha nem gazdálkodott annyi pénzből, mint idén. 562 milliárd forint az iparűzési adóból tervezett bevétele a fővárosnak. A kerület városvezetése annak érdekében indította el a petícióját, hogy Budafok-Tétény is részesüljön a bevételekből, ne csak a belváros. Az akció kapcsán Karsay Ferenc polgármester a kerület közlekedési nehézségeiről beszélt portálunknak, és azokról a közlekedésfejlesztési elmaradásokról, amiket a Karácsony Gergely vezette fővárosi
vezetés nem teljesített.
„A kerület lakosainak komoly közlekedési terhet jelent a kerületen átmenő forgalom, ami miatt torlódás alakul ki Budafok-Tétény közútjain. A fővárosi önkormányzat a dunai hajók, a szálloda- és rendezvényhajók kikötői elhelyezését a belvárosból szeretné elköltöztetni és a kerületünkbe áthelyeztetni. Számunkra gondot okoz, hogy ennek nem biztosítják a megfelelő feltételeit, tehát nem előzte meg komoly tervezés a szándékot” – mondta a polgármester, aki hangsúlyozta, hogy a kerület vezetése a közúti közlekedés torlódásait a kötöttpályás közlekedés, az elővárosi vasút fejlesztésével szeretné megoldani.
A kerületen keresztül haladó két országos vasútvonal alkalmas lenne arra, hogy 2 perc alatt Budafokról Kelenföldre érjenek a vonatok. A polgármester elmarasztalóan nyilatkozott a főváros villamosfejlesztési programjáról is, az Újpest-Újbuda fonódó villamos programról, amivel kapcsolatban nem érti, hogy ha Budafok az egyik végállomása a projektnek, akkor a projekt neve ezt miért nem tükrözi.
„Korszerű, új szerelvényekre, akadálymentes megállókra van szükségünk, illetve olyan villamospályákra, amin megfelelő sebességgel tudnak a szerelvények közlekedni. Továbbá szükség lenne P+R parkolókra, hogy a környékbeliek biztonságban tudják letenni a vasúthoz közel a gépjárműveiket. Ezek összefüggő kérdések, amiket a fővárosi vezetéssel együtt gondolkodva, közösen megtervezve kellene létrehozni” – mondta Karsay Ferenc, aki arra is kitért, hogy megoldást kell találni Budafok-belváros közlekedési problémáira is, ahol a leparkolt autók komoly gondot okoznak, mivel az agglomerációból érkező lakosok a kerület köztereit parkolónak használják.
„Sokszor elmondtam azt az ígéretemet, hogy addig nem lesz Budafok- Tétényben fizetős parkolás, amíg az itt élők ezt nem kérik. A kerület belvárosában lassan tarthatatlan a helyzet. Az általunk elképzelt rendszerben az
itt élők nem fizetnének a parkolásért, aki viszont máshonnan érkezik, az máshol tegye le az autóját. Ezt P+R parkoló kiépítésével lehetne megoldani, amit integrálni kellene a főváros közlekedési rendszerébe” – nyilatkozta portálunknak Karsay Ferenc polgármester, aki azt is elmondta, hogy Vitézy Dávid főpolgármester-jelölttel egyetértenek abban, hogy Budafok-Tétény legégetőbb problémája a közlekedés.
„Én úgy vélem, hogy a főpolgármester-jelöltek között többen szeretnének együtt dolgozni a kerület vezetőségével, viszont a jelenlegi főpolgármester, Karácsony Gergely sajnos nem lát túl a körúton. Semmilyen megkeresésünkre nem reagált eddig” – adott hangot elégedetlenségének a kerület vezetője.
Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt portálunknak elmondta, hogy a BKK vezérigazgatója volt, amikor elkezdték a Városház téri villamosvégállomás rekonstrukciójának forgalomcsillapítását, illetve a 47-es villamos fejlesztésének a tervezését.
„Ezek a tervek legjobb tudomásaim szerint kész vannak, amiket meg kellene valósítani. Nagy szükség van a 47-es villamos vonalának akadálymentesítésére. Vállaltam, hogy főpolgármesterként 100 darab új villamos beszerzésére írunk ki tendert, mivel az elmúlt 5 évben egyetlen villamost sem szerzett be Budapest vezetése. Nagy szükség van arra, hogy a főváros vásároljon korszerű, alacsonypadlós villamosokat. A XXII. kerület számára az elővárosi vasutak fejlesztésére lenne a legnagyobb szükség. Azért tartom fontosnak a déli
körvasút fejlesztését a XI. kerületben, mert ez tenné lehetővé, hogy Érd és Budafok-Tétény felől sűrűbben járjanak a vonatok Budapest belső területei felé. Fontos, hogy Budafok-Tétényből átszállás nélkül lehessen elérni az Infoparkba, a Kopaszi-gát térségébe, a Művészetek Palotája melletti HÉV-hez, vagy a 3-as metróhoz a Népligetnél. Amíg Karácsony Gergely főpolgármester akadályozza a vasútfejlesztéseket, pártpolitikai csatateret csinál ebből a kérdésből, addig a XXII. kerület közlekedés javításának a lehetőségeit is
akadályoztatja” – emelte ki Vitézy Dávid.
A főpolgármester-jelölt szerint P+R parkolóra lenne szükség a Camponánál, illetve a szomszédos településeken, annak érdekében, hogy az autóforgalom ne áramoljon Budapest felé, és minél többen vasúton közelítsék meg Budapestet. Vitézy Dávid arra is ígéretet tett, hogy megválasztása esetén Budapest lakosságának nem kell tartania a járatritkításoktól.