A közösségi médiaplatformoknak komoly befolyása van a turizmusra.
A turizmus egy nagyon színes és sokoldalú ágazat, amelynek rengeteg befolyásoló tényezője akad. Ott vannak az időjárási viszontagságok, a desztinációk közötti utazás, az anyagi helyzet, az országok állapota és még napestig sorolhatnánk. Ám van pár faktor, amelyek még az utazás előtt képesek lehetnek befolyásolni az utazót.
Mi alapján választunk desztinációt?
Elsősorban maga a turista kitalálja hová szeretne menni, lehet van egy álomnyaralása, vagy a kultúra megismerése miatt vágyik egy adott országba, de az is lehet, hogy nincs konkrét elképzelése. Akkor mondhatjuk, hogy a jó öreg módszer szerint elmegyünk egy utazási irodába, ők ajánlanak nekünk pár lehetőségek, és választunk valamit, ami megtetszik.
Az eggyel modernebb változat, hogy magunk járunk utána a lehetséges helyszíneknek online, felkeresünk különböző weboldalakat és magunk tájékozódunk az ajánlatokról, esetleg még játszik az a lehetőség is, hogy az ismerősök ajánlására látogatunk meg 1-1 desztinációt.
Ám a technológia fejlődésével és az egyre jobban előre törő közösségi média hatására megjelentek az utazással, turizmussal és egyéb hozzá kapcsolódó területekről szóló oldalak is.
“Láttam az Instán, ide menjünk!”
Biztos vagyok benne, hogy mindannyiunk látott már legalább egy olyan Instagram- vagy Facebook-posztot, ami alapján azonnal beleszerettünk a látványba és nyugtáztuk magunkban, hogy oda nekünk is el kell jutnunk, igaz? Ez nem csoda, hiszen a közösségi média oldalakra tömegével érkeznek a szebbnél szebb nyaralós, utazós posztok, így, ha akarnánk sem tudnánk elkerülni őket.
Inspirálódni tökéletesek ezek az oldalak, ám mint minden másban, itt ezekben is megvannak azok a tényezők, amik kicsit ferdíthetnek a valóságon. Látunk egy képet, ahol az alany a Time Square közepén áll és körülötte egy árva lélek sincs, nyilván csodálatosan néz ki, letisztult és elvarázsol minket, ám ez a jelenet a valóságban szinte lehetetlen, hiszen tudjuk, hogy ott szinte állandóan hemzsegnek az emberek. Vagy netán egy gyönyörű turistaparadicsomban a tengerpartról látunk egy fotót, ahol senki sincs, aztán amikor odaérünk, embertömeg van. Ezeket szeretik az emberek eltüntetni photoshoppal, hogy megkapják a tökéletes utazós képet, ami letisztult, szemet gyönyörködtető. Egyetlen baj van csak vele, ha oda megyünk, a valóságban ez nem így fog kinézni feltétlen.
Tömegturizmus a social média miatt?
Nem lehetetlen, sőt! Amióta világ a világ, az emberek utaznak. Szeretünk világot látni, felfedezni, új környezetben lenni. Ám amióta a social média megjelent, látjuk, hogy mások is utaznak, így mi is még jobban akarunk. Ha ő volt ott, én is oda akarok menni. A főbb látványosságoknál már alapból nagy volt a látogatottság, de pár éve elértünk arra a szintre, hogy néhány desztináció már a tömegturizmustól szenved. Velence talán a legjobb példája ennek, hiszen ott már annyira elfajult a helyzet, hogy a helyi lakosok elkezdték elhagyni az otthonaikat, mert a turistatömegek ellehetetlenítették az ott élést számukra.
Ha elmegyünk nyaralni, csináljunk fotókat, és azokat előszeretettel megosztjuk a közösségi média platformjainkon, ugyanúgy, mint az ismertebb emberek, vagy az influencerek. Ezáltal még több emberhez eljut az információ, ami azt eredményezi, hogy még több ember fog ellátogatni az adott helyre.
A social média előnyei a turizmusban
Természetesen vannak előnyei is a közösségi oldalaknak a turizmussal kapcsolatban. A fogadók, mint a szállodák, az éttermek, a múzeumok vagy a programokat ajánló szolgáltatók meglátták ezekben a lehetőséget, és előszeretettel használják őket. Manapság egyre több hotelnek, szállodának van Instagram oldala, sőt, némelyik már TikTok oldallal is rendelkezik, hiszen a mai generációkat ezeken a platformokon tudják a legkönnyebben elérni.
A mai fiatalok inkább ezeket az appokat részesítik már előnyben, így ha valamelyik turizmussal vagy vendéglátással foglalkozó szolgáltató is használja ezeket az alkalmazásokat, az már a fiatalok szemében valószínű előnnyel indít.
Forrás: Rackhost.hu