Az átfogó fejlesztés első lépéseire már kiírták a tendert.
Kelenföld vasútállomás az M4-es metró végállomásának megnyitása óta fontos csomópontja Budapestnek, a tömegközlekedést használó XXII. kerületi lakosok számára pedig kulcsfontosságú helyszín a város belső részeinek megközelítése során. A fővárosi és agglomerációs közlekedés átfogó megújítása során ez a csomópont is alapos ráncfelvarráson esik át. A fejlesztés Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével, a BFK irányításával zajlik majd.
„A legfontosabb változás, hogy az elővárosi Volánbuszok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra. A Volán járatai ide egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot elégetve juthatnak el, nem kell az Egérút felé kerülniük. A helyi buszok többségének már most is Őrmezőn van megállója vagy végállomása, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni. Az új állomáson a kelenföldi csomópontból régóta hiányzó funkciók, szolgáltatások (például nyilvános illemhely, újságos, stb.) pótlására is sor kerül.
A fejlesztés nyomán a kelenföldi P+R kapacitás is nőni fog a mostani 1000 férőhelyről legalább 1500-ra, tervezünk egy többszintes parkolóházat is. A kerékpárosok számára is készülnek majd bringatárolók, de taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak egy pillanatra állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is létesülnek” – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid.
A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója egyúttal azt is bejelentette, hogy ma reggel megjelent a nyílt európai uniós közbeszerzési felhívás, amellyel a projekt elindult a megvalósuláshoz vezető úton. Vitézy Dávid a projekt kapcsán úgy fogalmazott, hogy ez az egyik első kulcseleme a kelenföldi csomópont átfogó funkcionális továbbfejlesztésének.