A parkolási helyzet egyre fokozódik, amit a kerület lakói is érzékelnek.
“A mi kisvárosunkat is elérte a főváros egyik legalapvetőbb problémája, ez pedig a parkolás. 2019-ben az a döntés született a kerületi konzultáción, hogy az emberek nem kérnek a fizetős parkolásból. Azt azért tudnunk kell, hogy a fizetős parkolás kapcsán egy olyan lehetőséget vetettünk fel anno, hogy a helyben élőknek ne kelljen fizetniük a parkolásért, aki pedig nem kerületi lakos, annak igen. Ezt az indokolta, hogy az agglomerációból érkező emberek itt szállnak át a közösségi közlekedési eszközökre, így őket céloztuk volna meg, de az emberek akkor azt mondták, hogy erre nincs szükség” – mondta a polgármester az online fogadóóráján.
Gyakori probléma az is, hogy gyakran egy bírság lesz az eredménye a parkolóhelyek hiányának, de a közterület-felügyelőknek nincs más lehetőségük, mint hogy büntessenek, ha a parkolási szabályokat nem tartják be az autó tulajdonosok. A polgármester azt is megosztotta, hogy a legtöbb büntetés bejelentés alapján történt, tehát valaki szólt a nem megfelelő helyen parkoló autóról a hatóságnak.
Karsay Ferenc elmondta: a gépjárművek száma nő, amit nehéz lekövetnie a parkolók számának, de már dolgoznak a probléma megoldásán, elkezdték megtervezni a parkolási rendet. Először a lakótelepeket fogják megvizsgálni a közlekedésmérnökök, hogy hogyan lehetne a zöldfelületek megtartásával több parkolót és hol lehet kialakítani új parkolókat. Első körben Rózsakert és Nagytétény belváros, Bartók lakótelep és az Arany János utcai, Leányka utcai lakótelep parkolását dolgozzák ki és őrzött, zárt parkolóhelyek létrehozása is benne van a tervekben a polgármester beszámolója szerint.