Bizony, méghozzá a második és harmadik automobil, egyenesen Párizsból!
Budapest ma már elképzelhetetlen autók nélkül, 120 évvel ezelőtt, 1902 szeptemberében viszont szám szerint még csak 3 volt az országban – abból kettő pedig egy budafoki garázsban parkolt. Budafok talán ma is leghíresebb, működő gyárának- a Törley pezsgőgyárnak – az alapítója, Törley József ugyanis a pezsgőkészítés mellett az autók szerelmese is volt. Olyannyira, hogy az ő nevéhez köthető Magyarország második és harmadik automobilja, illetve az első Magyar Autóklub megalakítása is.
Hatschek Béla után Törley József vállalkozó szellemű – és rendkívül tehetős – üzletember is úgy döntött, hogy beruház az akkoriban csúcstechnológiás automobilba. 1902 szeptemberében Párizsból egy teherautót és egy személyautót hozott haza. Ez akkora szenzációnak számított, hogy szinte minden sajtóorgánum beszámolt róla.
“Párisból Budapestre gépkocsin. Ma délután 4 órakor egy nagy gépkocsi robogott végig a főváros utcáin. A francia és magyar zászlókkal díszített ‘Paris—Budapest’ felírást viselő kocsi mindenfelé nagy feltűnést keltett. A kocsi Törley József pezsgőgyárosé, aki azt Párisban vette s vele 9 nap alatt tette meg az utat Budapestig, még pedig igen kényelmesen, nagy pihenőkkel.
Az óriási kocsi tetején az útipoggyász volt elhelyezve, elől ült a gépész és Törley. A zárt üveges hátulsó részben Törley Gyula és Krisztinkovich Béla, kik együtt tették meg az utat Párisból Budapestre. Fogadtatásukra a gépkocsi-kör igazgatósági tagjai összegyűltek. A klub nevében Molnár Ákos orsz. képviselő, Reimann Gyula főtitkár s. számos igazgatósági tag üdvözölte Törleyt, mint az első magyar embert, aki ezt a nagy 1400 kilométeres utat gépkocsin megtette. Este Promontoron Törleynél nagy lakoma volt” – számolt be róla a Budapest nevű lap az 1902. szeptember 16-i számában.
Törley autója sokkal megbízhatóbban működött, mint Hatscheké, a pezsgőgyáros ugyanis külön alkalmazottat vett fel, aki az autót vezette és gondozta. Később aztán Törley is megszerezte a jogosítványt, és ő maga is vezette az autóját. Őt több híres arisztokrata követte az autótulajdonosok listáján: Eszterházy Miklós gróf, Szapáry Pál gróf, Karácsonyi Jenő gróf, Fényi Béla, Jakabffy István és Kobek Kornél voltak az első automobil-tulajdonosok. Többségük Franciaországból, a Peugeot cégtől szerezték be az autóikat, amelyek azonban a Daimler-Benz-féle szabadalmak alapján készültek.
Az kevésbé ismert tény, hogy az ország első autóbalesete is Törley nevéhez kötődik. A magyar közlekedéskrónika feljegyzései alapján a baleset elszenvedője Czolits János utcaseprő volt, akit Törley József pezsgőgyáros gázolt el az autójával. Törley angolosan rendezte el a balesetet: egyszerűen megtérítette a munkás háromnapi munkabérét, és ezzel el is intézte az ügyet.