300 méteren megkezdődött a 6-os főút aszfaltozása szeptember elején, majd szeptember 4-én már meg is nyitották a forgalom számára az elkészült 300 métert. Arra viszont még várni kell, hogy a teljes útszakaszon lehessen közlekedni.
Bocsi Zoltán, a munkálatokat végző VEOLIA Mélyépítő Magyarország Kft. projektmenedzsere a Promontor TV-nek elmondta, hogy a szerződéses véghatáridő szeptember 30., így mindenki azon dolgozik, hogy a határidő tartható legyen.
A csúszás okairól azt mondta, hogy sajnos a 6-os út burkolata alatt olyan meglepetések várták őket, amire egyik résztvevő sem számított. Rengeteg régi, felhagyott közművezetéket találtak, aminek a kilétét fel kell fedni. Ilyenkor az összes érintett közműszolgáltatót fel kell keresni, hogy kihez tartozik a vezeték, és csak az azonosítás után lehet vele bármit is kezdeni. Találtak még egy alaposan kibetonozott gyalogos aluljárót is a 6-os út alatt, amit most bontanak kézi erővel, mivel nagy gépekkel nem lehetséges az elbontása. A 8-as csomópontban közel 15-20 méteren zajlanak a munkálatok bányászati eszközökkel.
A közlekedők a föld alá nem láthattak be, így sokak nem is tudták, hogy miért csúszik ennyit a felújítás. A felszínről nem látszik, de a Duna és a burkolat alatt nagy volumenű, megfeszített munka zajlott.
„A Csepel-szigetről a Duna alatt átvezető 1000 mm-es öntöttvasacélvezeték-kibélelésre került egy modern, polietilén alapú új vezetékkel, aminek nagyobb a vízáteresztő képessége és jobb vízminőséget tud biztosítani a fogyasztók számára. A Duna alatti átvezetéstől a gépházig épült két, több mint 1000 méteres vezetékszakasz, aminek az utómunkáit láthatják nap mint nap a közlekedők” – mondta a projektmenedzser a Promontor TV-nek.
A Vágóhíd utcai felhajtót biztonságtechnikai okokból még nem nyitják meg, csak szeptember 30. után várható a megnyitása. Megkezdődik a kerékpárút helyreállítása, és a korábban megbontott Duna-part rendezése, helyreállítása, majd ha sikerrel jár a második nagy átmérőjű vezetékszakasz nyomáspróbája, akkor ott is megkezdődik a helyreállítás.