Budafok-tétényi lett az Év Óvodapedagógusa, aki az alábbi méltatásban részesült a díj átvételekor: “Gyermekek felé forduló, szeretetteljes nevelési elveivel hamar elnyeri a szülők és a gyermekek bizalmát, a hátrányos helyzetű családokkal is együttműködő, támogatja őket. Mindezek alapján Háger Erzsébet méltó az ‘Év Óvodapedagógusa’ díj odaítélésére”.
Háger Erzsébet az általános iskola elvégzése után, 1978-ban a Kossuth Zsuzsa Óvónői és Egészségügyi Szakközépiskolába jelentkezett, ahol 1982-ben óvónőként érettségizett. Ebben az évben elhelyezkedett a XXII. kerületben, a Napközi utcai óvodában. 1996-tól az óvodák részleges összevonásakor ugyanebben az óvodában óvodapedagógusi munkája mellett tagóvodavezető, majd az akkori óvodavezető nyugdíjba vonulásakor a két tagóvoda (Napközi utca, és Bartók Béla úti) vezetője lett. Az óvodák teljes összevonásakor, 2008-ban elvállalta a Bartók tagóvoda vezetését, ahol jelenleg is óvodapedagógusként és tagóvodavezetőként dolgozik.
Munkája mellett végezte tanulmányait, és 1988-ban a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógus szakán okleveles óvodapedagógussá nyilvánították. Szakmai pályafutása során, alkalmazkodva az óvodai igényekhez, a társadalmi elvárásokhoz, a jogszabályi változásokhoz, folyamatosan képezte magát az óvodai élet több területét érintve. A teljesség igénye nélkül: tanulási képességek fejlesztése, hatékony, stresszmentes tanulási módszerek elsajátítása, minőségfejlesztés, kézműves technikák, néptánc módszertani képzés, fejlesztőpedagógia, roma gyerekek az óvodában, gyermekvédelem, kisgyermekek testnevelése.
![](https://huszonketto.hu/wp-content/uploads/2021/11/20211103_ev_pedagogusa_0044_k-1024x768.jpg)
Részt vett az óvodapedagógusok szakmai megújító képzésén is. 1998-ban megismerte a Tevékenységközpontú óvodai programot, amely az általa vezetett óvoda adaptált pedagógiai programja lett. Jelentős szerepe volt a tagóvodai dokumentumok kidolgozásában, javaslataival, ötleteivel támogatta és elősegítette, hogy kollégái a jogszabályoknak és szakmai elvárásoknak megfelelő intézményi dokumentumokat alakítsák ki.
2004-ben az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán vezető óvodapedagógus végzettséget szerzett. 2014-ben szakvizsgázott pedagógusként élt a lehetőséggel, és az elsők között jelentkezett a pedagógusminősítésre, elkészítette portfólióját, amely megfelelt az elvárásoknak, sikeresen minősült Pedagógus II. fokozatba.
![](https://huszonketto.hu/wp-content/uploads/2021/11/20211103_ev_pedagogusa_0035_k-1024x683.jpg)
Háger Erzsébet munkáját az alábbi mondatokkal méltatták az ünnepségen:
Szakmai munkáját, amely egyben hivatása is, magas színvonalon végzi. Eredményes óvodapedagógusi munkássága során több generáció nőtt fel a keze alatt, a gyermekek és a szülők a későbbiekben is ellátogatnak szeretett óvodájukba, óvodapedagógusukhoz.
Rendszeresen fogadja a főiskolai hallgatókat, segíti a szakmai gyakorlatuk megvalósulását, partneri kapcsolatot ápol a képzőhelyekkel. Szakmai gyakorlati helyet biztosít továbbá a dajkák, valamint pedagógiai asszisztensek részére is, bevezeti őket a hivatás rejtelmeibe, szépségébe.
Munkavégzésére az alaposság, pontosság, szakmai átgondoltság, ambíció jellemző, nyitott az önképzésre.
Tervező munkájában átgondolt, tudatos, amely vezetői tevékenységében határozottsággal és innovatív szemlélettel párosul. A pedagógiai program megvalósításához hatékonyan biztosítja a feltételeket, tudatosan törekszik a tárgyi feltételek minőségi javítására, fejlesztésére.
Elérhető és megvalósítható célokat fogalmaz meg kollégái részére. A munkatársak ismerik, elfogadják és támogatják vezetői koncepcióját. Felismeri munkatársai egyéni szükségleteit, segíti fejlődésüket, időt és energiát nem kímélve alkalmazza a folyamatos visszacsatolás módszerét. Elismeri kollégái munkáját, szakmai fejlődésüket ellenőrző, értékelő munkájával biztosítja, továbbképzésüket támogatja. Tagóvodájában az óvodapedagógusok jelentős többsége jelentkezett minősítésre, amelyen sikeresen bizonyították rátermettségüket.
Kapcsolattartása a szülőkkel, a kerületi társintézményekkel partneri, a gyermekek mindenek felett álló érdekét szem előtt tartja, állhatatosan képviseli.
Gyermekek felé forduló, szeretetteljes nevelési elveivel hamar elnyeri a szülők és a gyermekek bizalmát, a hátrányos helyzetű családokkal is együttműködő, támogatja őket. Mindezek alapján Háger Erzsébet méltó az „Év Óvodapedagógusa” díj odaítélésére.