Címlap Kerületi szemmel Így állnak a kerületi vasúti felújítások

Így állnak a kerületi vasúti felújítások

by gaalt994

Budafok, Háros, Nagytétény-Diósd, Érd, illetve Érd felső vasúti megállóhelyek is érintettek abban a több mint ötvenmilliárd forintos felújítási beruházásban, amely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából valósul meg. Helyzetjelentést kértünk a munkálatok állásáról.

„Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek korszerűsítése” projekt keretében több vasútállomás is felújításokon esett, vagy esik át Budafok-Tétényben. A műszaki átadás-átvétel és a kivitelezés befejezése 2020 végén várható. A kivitelezést a Kitérő 2016 Konzorcium, azaz a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. végzi nettó 51 milliárd 350 millió forint értékben– válaszolta érdeklődésünkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A fejlesztés részeként 20,5 km hosszan a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése történik. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.

Az érintett szakaszon a környezetvédelmi engedélyben foglalt előírásoknak megfelelő zajvédelmi létesítményeket telepítenek. A vonalszakasz által érintett szintbeni és különszintű útkeresztezéseket, valamint a kapcsolódó műtárgyakat átépítik, korszerűsítik. Háros, Nagytétény-Diósd, Érd állomásokon és Budafok, Érd felső megállóhelyeken új P+R parkolók létesülnek.

Budafok megállóhelyen továbbá a 40a vasútvonalhoz tartozó peronok és teljes bútorzatuk újult meg, valamint korszerű utastájékoztató rendszer és zajvédő fal is létesült. A megállóhely déli végén található fővárosi helyi védettség alatt álló épület áthelyezésre és teljes újjáépítésre került, valamint a már említett új P+R parkoló valósult meg – tudtuk meg a NIF-től.

(Kiemelt kép: budafokteteny.hu)

Olvasta már?