2019-ben már volt hasonló, most újra a lakókhoz fordul az önkormányzat.
Budafok-Tétény egyik legnagyobb hosszú távú problémája a közlekedés, azon belül is a parkolás. Ez persze egyik fővárosi kerület életében sem számít megdöbbentő újdonságnak, hiszen az évszázadok alatt Budapest – és a legtöbb komoly történelmi múlttal rendelkező európai nagyváros – nem úgy épült ki, hogy az autókra legyen optimalizálva. Ebből a szempontból a XXII. kerület helyzete még a jobbak közé tartozik: a kertvárosias, sok zöldterülettel bíró városrész ugyanis ilyen értelemben jóval könnyebb eset, mint a belvárosi kerületek.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a probléma ne kívánna megoldást. A kérdés Karsay Ferenc polgármester csütörtöki online fogadóóráján is előkerült, ahol egy kérdező arról panaszkodott, hogy lakhelyén az ott „tárolt” autóktól sokszor éppen a ténylegesen ott lakók nem férnek el.
Válaszában Karsay Ferenc is rávilágított arra, hogy általános jelenségnek tekinthető, hogy sokan (például az ingázók) „P+R parkolóként használják Budafok-Tétényt”, azaz rövidebb-hosszabb ideig itt tárolják az autójukat, s innen közlekednek tovább. A polgármester ugyanakkor jelezte, hogy Németh Zoltán alpolgármester vezetésével az önkormányzat egy parkolási koncepción dolgozik, ami megoldhatná ezeket a gondokat.
Karsay felidézte, hogy 2019-ben is volt törekvés a parkolási problémák megoldására, akkor az önkormányzat egy parkolási konzultáció keretében mérte fel a budafok-tétényiek véleményét. Az akkori koncepció az volt, hogy a parkolás a kerületi lakosok számára ingyenes maradna, ugyanakkor azok, akik nem rendelkeznek itteni lakcímmel, azok számára fizetős lesz. Pontosabban csak lett volna, hiszen – ahogy a polgármester fogalmaz – akkor ezt a közösség mereven elutasította.
Karsay emiatt akkor azt az ígéretet tette, hogy Budafok-Tétényben addig nem lesz fizetős a parkolás, amíg a helyiek ezt nem kérik. Azonban mivel így a probléma nem oldódik meg, most újabb konzultáció következik, amely az alternatív megoldási lehetőségekről szól majd. Ebben olyan koncepciókról lehet majd véleményt mondani, mint például a nem a kerületben élők parkolási idejének korlátozása, vagy új P+R parkolók építése.
Ez utóbbi egyébként is tervben van, igaz egy jóval nagyobb, a kerületen túlmutató projekt keretében. A Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója nevével fémjelzett nagyszabású fővárosi és agglomerációs közlekedési átstrukturálási projekt egyik fontos pontja, hogy Budapest külső részein új P+R parkolókat létesítenek.