Közösségi oldalán tette közzé Szepesfalvy Anna alpolgármester egy kommentelőnek adott válaszát a villamospályák felújítása kapcsán. Ebben részletesen mutat be egy nagyobb képet, ami szerinte egészen másképp fest, mint az a kép, amit a Főváros kommunikál.
Késéssel adták át, és máris kigyulladt a felújított villamospálya felsővezetéke (erről itt számoltunk be). Az este le is kellett zárni a pályát az ugyancsak most átadott felüljáróval együtt. Az eset kapcsán Szepesfalvy Anna alpolgármestert is megkérdeztük, de ő a Facebook-oldalára irányított minket, ahol már mindent részletesen összefoglalt.
A poszt előzményeként annyit érdemes tudni, hogy a Főváros is és az ellenzéki pártok kampányában sokat hallhattuk, hogy új CAF-villamosok jönnek a kerületbe és ehhez felújítják a villamospályát. A végeredményt tekintve azonban egyelőre felújítás helyett csak karbantartást végzett a Főváros. Azt sem mindenhol, csupán egyes kritikus szakaszokon, így kérdéses, hogy végül mennyire lett alkalmas a pálya a CAF-villamosok fogadására.
A teljes felújítást, modernizálást még Tarlós István főpolgármestersége alatt szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés, de az akkor elfogadott projektnek csak a töredékét valósítja meg a Karácsony Gergely vezette Főváros.
Kérdés, hogy az ígért vágányfelújítás vagy vágánycsere helyett elvégzett karbantartás mire lesz elegendő, túl azon, hogy a jelenlegi villamosjáratok folyamatos közlekedését biztosítsa. Gyorsabban is mehetnek majd a villamosok, mint a jelenleg 5-25 km/h-ra korlátozott sebesség? Elérte-e a pálya azt a minőséget, hogy ne tegye tönkre, rázza szét az érzékenyebb CAF-villamosokat?
Fontos még itt megjegyezni, hogy a BKK híradásai szerint a CAF hűvösvölgyi végpontján még mindig folyik a munka, és a végpont nélkül Budafok-Téténybe sem indulhat meg a CAF közlekedése.
A helyzeten az sem segít, hogy hiába indulnának el az alacsony padlós CAF-villamosok, Budafok-Téténybe még mindig csak a magas padlósok tudnak jönni, mert a peronokat, a járdaszigeteket sem építették ki.
“A Duna utcai megállónál továbbra is a sínekre ugrálnak le az emberek a továbbra sem CAF-villamosokról, ugyanott a gyalogátkelőhely továbbra sem lámpás, így továbbra is veszélyes kereszteződésnek számít. A Tóth József utca és a Savoyai Jenő tér között továbbra sem történt jelentős változás, a kihúzóvágányok és a végállomás sem kerültek a forgalomszervezés szempontjából szükséges új helyükre. A Tóth József utcánál pedig továbbra sem kezdődött meg a körforgalom építése, illetve a Leányka híd lassan járhatatlan” – sorolja posztjában Szepesfalvy Anna.
Az alpolgármester hozzáteszi, hogy lassan már minden munkát átvállal a kerület, amit a Fővárosnak kellene elvégeznie, de nem csinál meg. Így például a kerületi önkormányzat újította fel a fővárosi kezelésben levő Bajcsy-Zsilinszky, Bartók Béla, Kapisztrán és Tegzes utcákat; tisztítja az esővíz-elvezető árkokat a Nagytétényi út legkritikusabb szakaszain a Fővárosi Csatornázási Művek helyett, és kilenc helyen épített gyalogátkelőhelyet a Főváros helyett.
“Amúgy szívesen dolgozunk a Főváros helyett, láthatóan jobban megy a városüzemeltetés kerületi szinten, talán meggondolandó, hogy a feladatok mellé esetleg forrást is biztosítsanak. Úgy lenne igazán fair.
Nem mellékesen, a gazdálkodásunk is hatékonyabb, hiszen az ellenzék állandóan azt szajkózza, hogy a kormány kivérezteti az önkormányzatot, ehhez képest a Fővárosnak a saját feladataira sem jut forrása, mi pedig valahogy az övét is meg tudjuk oldani” – zárja posztját Szepesfalvy Anna.
A helyzet tehát nem egyértelmű. Míg a Főváros szerint minden rendben halad a villamosokkal kapcsolatban, addig a kerületi vezetők olyan részleteket emlegetnek, amelyek rendezése nélkül semmi sem fog változni a közeljövőben. És bár Szepesfalvy szerint, amit tud, azt átvállal a kerület, nem valószínű, hogy lehetőségük lenne a villamosközlekedés fejlesztéséből is részt vállalni. Így a CAF kerületi megjelenése továbbra sem látszik többnek, mint terv.
Szepesfalvy Anna teljes posztja IDE kattintva érhető el.