A szakvéleményben az áll, elkerülhető lett volna a tragédia.
Legfeljebb nyolc napon túl gyógyuló sérülései lehettek volna, de a balesetet túlélhette volna az a kétéves kisgyerek, aki abban a Škodában utazott, amelyik idén májusban egy piroson áthajtó Opellel ütközött a Nagytétényi úti kereszteződésben – állítja egy szakértői véleményre hivatkozva a Telex.
Az egyik autóban egy család utazott, az édesapa vezette a gépjárművet, az anya pedig hátul ült és ölében fogta az 1 éves kisfiút. Az ütközés következtében a szülők súlyos sérüléseket szenvedtek, az 1 éves kisfiún viszont sajnos a kiérkező mentőhelikopter sem tudott segíteni. A másik autót egy nő vezette, ő könnyebb sérülésekkel úszta meg a balesetet.
Az igazságügyi orvosszakértők a gyerek sérüléséből is arra következtettek, hogy „a sérülés elszenvedésekor a test nem lehetett a biztonsági gyerekülésben szabályosan rögzített helyzetben, hanem az édesanyja önmaga elé fordíthatta, például egy szoptatási helyzethez hasonló formában”. A szakértő azt is egyértelműen megállapította, hogy „ha a kisgyerek szabályosan, gyermekbiztonsági rendszerben becsatolva utazott volna, úgy a halálos sérülések, azaz a balesetben ténylegesen elszenvedett sérüléssel a bizonyossággal határos módon elkerülhetőek lettek volna. Ebben az esetben nyolc napon belül vagy nyolc napon túl gyógyuló sérülések keletkezhettek volna, de halálos sérülések, illetve életveszélyes sérülések kialakulása nem lett volna várható”.
Az igazságügyi műszaki szakértő szerint a Škoda sofőrje 65-70 km/órás sebességgel haladt, és 61-64 km/órás sebességgel ütközött a 15-19 km/órás sebességgel érkező Opelnek. Az első csattanás után néhány másodperccel a két autó hátsó része is egymásnak ütközött, a Škoda sebessége ekkor 25-27 km/óra, az Opelé pedig 38-41 km/óra volt.
A kisgyerekes család autója végül 28-31 km/órás sebességgel csapódott a kapcsolószekrényeknek. A halálos baleset miatt nem csak a piroson áthajtó sofőrt, de a Škodát vezető férfit is halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítja a rendőrség.
(Kiemelt kép: MTI/Mihádák Zoltán)