Budapest és agglomerációja közlekedésének átstrukturálása a helyi ingázó lakosok és az átutazó forgalom szempontjából is különösen fontos a budafok-tétényiek számára. Vitézy Dávid újabb ezzel kapcsolatos, fontos hírről számolt be.
A hírről Vitézy Dávid számolt be Facebook-oldalán. Az erről szóló honlapon véleményezési lehetőség áll rendelkezésre, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője pedig mindenkit arra buzdít, hogy töltse ki a részletes kérdőívet.
Posztjában Vitézy a stratégia legfontosabb célkitűzéseit is felsorolja, ezek a következők:
- Minden vonalon óránként két zónázó és négy elővárosi személyvonat indítása
- Az elővárosi vasútvonalakról több irányba közvetlen szolgáltatás indítása, fonódó viszonylathálózat kialakítása és az ehhez szükséges infrastruktúra megépítése
- Budapest külső kerületeinek bekapcsolása a vasúti közlekedésbe, egyebek mellett különös tekintettel Albertfalvára
- Zökkenőmentes átszállási lehetőségek biztosítása
- Gyorsabb utazás a korszerűsített vasútvonalakon
- A fejpályaudvarok környezetében ma fennálló kapacitáshiány megszüntetésével a késések jelentős csökkentése
- Korszerű, kényelmes, akadálymentes, tiszta járművek, akadálymentes, esztétikus vasútállomások és megállók
- Budapest belső területein közvetlen csatlakozás több ponton a metró- és villamoshálózathoz
- Tarifareform, hogy az ingázáshoz csak egyetlen bérletre legyen szükség
Korábban Fürjes Balázs is részletesen beszélt az agglomerációs közlekedés Budafok-Tétényt is érintő átstrukturálásáról. A Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára akkor úgy fogalmazott, szerinte a főváros jövője délen van, így a városszintű közlekedési fejlesztések szempontjából kulcsfontosságú lesz Dél-Buda.