Elkészült az elővárosi vasúti stratégia

by gaalt994

Budapest és agglomerációja közlekedésének átstrukturálása a helyi ingázó lakosok és az átutazó forgalom szempontjából is különösen fontos a budafok-tétényiek számára. Vitézy Dávid újabb ezzel kapcsolatos, fontos hírről számolt be.

A hírről Vitézy Dávid számolt be Facebook-oldalán. Az erről szóló honlapon véleményezési lehetőség áll rendelkezésre, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője pedig mindenkit arra buzdít, hogy töltse ki a részletes kérdőívet.

Posztjában Vitézy a stratégia legfontosabb célkitűzéseit is felsorolja, ezek a következők:

  • Minden vonalon óránként két zónázó és négy elővárosi személyvonat indítása
  • Az elővárosi vasútvonalakról több irányba közvetlen szolgáltatás indítása, fonódó viszonylathálózat kialakítása és az ehhez szükséges infrastruktúra megépítése
  • Budapest külső kerületeinek bekapcsolása a vasúti közlekedésbe, egyebek mellett különös tekintettel Albertfalvára
  • Zökkenőmentes átszállási lehetőségek biztosítása
  • Gyorsabb utazás a korszerűsített vasútvonalakon
  • A fejpályaudvarok környezetében ma fennálló kapacitáshiány megszüntetésével a késések jelentős csökkentése
  • Korszerű, kényelmes, akadálymentes, tiszta járművek, akadálymentes, esztétikus vasútállomások és megállók
  • Budapest belső területein közvetlen csatlakozás több ponton a metró- és villamoshálózathoz
  • Tarifareform, hogy az ingázáshoz csak egyetlen bérletre legyen szükség
A terv szerint így néz majd ki Budapest új közlekedési hálózata. Az ábrán a főbb buszvonalak és a kötöttpályás járatok útvonalai láthatóak. (Kép: Facebook/Vitézy Dávid)

Korábban Fürjes Balázs is részletesen beszélt az agglomerációs közlekedés Budafok-Tétényt is érintő átstrukturálásáról. A Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára akkor úgy fogalmazott, szerinte a főváros jövője délen van, így a városszintű közlekedési fejlesztések szempontjából kulcsfontosságú lesz Dél-Buda.

Olvasta már?