Az eredeti kezdési dátum november volt, ez most márciusra módosult. Ezzel együtt persze csúszik majd az átadás is: a nyár helyett várhatóan decemberre.
Miután a novemberre ígért kezdésnek nyoma sem volt, Karsay Ferenc polgármester levélben kért információt a beruházótól, a BKK-tól. Azt a választ kapta, hogy a kivitelező „előre nem látható körülmények miatt” nem tudta megkezdeni a munkát, a vállalkozó akadályközléssel élt. Mint kiderült, lejárt hozzájárulások meghosszabbítására várnak. A BKK most február végét, március elejét jelölte meg a munkakezdés lehetséges időpontjának, az időjárás függvényében. A várható befejezés ez esetben december lenne.
Kérdésünkre válaszolva igencsak furcsának találja Németh Zoltán alpolgármester, hogy a BKK arra hivatkozott: a munkavégzéshez szükséges kivitelezői hozzájárulások megújítása során előre nem látható körülmény merült fel, ez akadályozhatja a munkakezdést. Németh Zoltán azt mondja, előre látható volt, hogy a szükséges hozzájárulásokat a lejártuk után meg kell majd újítani. Szerinte szokatlan, hogy most ezzel kapcsolatban kapkodás van. Ha időben gondoskodott volna az engedélyek megújításáról az, akinek ez a feladata, akkor most nem lenne ilyen probléma – teszi hozzá.
“Egy olyan projektnél, melyet már régóta készítenek elő. Még Tarlós István idején indult, megvannak az engedélyezési és kivitelezési tervek, a szükséges közmű- és egyéb hozzájárulások – teljesen egyértelmű lehetett, hogy melyik mikor fog lejárni. Ezért furcsálljuk és tartjuk szomorúnak, hogy ezek szerint nem gondoskodtak időben ezeknek a megújításáról. Persze mindig közbejöhet valami, arra is időt kell hagyni, kalkulálni, és akkor nincs kapkodás.”
A mostani csúszás is probléma, de még fontosabb kérdés, mi lesz a továbbiakban. Hiszen a körforgalom és a Mária Terézia út átépítése a Donszky Árpád utcáig csak az első üteme egy jóval nagyobb projektnek – mondja az alpolgármester. “A többi ütem talán még ennél is fontosabb, hiszen gyalogátkelőhelyek, csomópontok biztonságossá tételét, lámpázását tartalmazza. Villamosperonok akadálymentesítését, alacsonypadlós járművek közlekedéséhez való alkalmassá tételét jelenti, illetve részben a kiépítését. Tehát nagyon fontos munkafázisok vannak hátra, melyek ebben az ütemben még benne sincsenek. Tarlós István főpolgármestersége idején a többéves fővárosi költségvetés minderre tartalmazott keretet, ám ezt később lecsökkentették, jelentősen megvágták, így a folytatás forrását most nem látjuk” – teszi hozzá Németh Zoltán.
A kerületnél nem tudják, mi lesz a projekt további sorsa, az újabb ütemek mikor valósulhatnak meg.
Budafok-Tétény önkormányzata mindenesetre folyamatos tájékoztatást kért a fejleményekről. Amint új információkhoz jut, azokat meg is osztja majd a XXII. kerület lakóival.
Amit pedig már előre lehet tudni a február végi – márciusi tervezett munkakezdéssel járó forgalmi változásokról, arról egy korábbi interjúnkban beszélt Karsay Ferenc polgármester. Ezt IDE kattintva olvashatják.
(A kiemelt kép illusztráció)