A Közösség a csendesebb dél-budapesti légtérért civil csoport és három fővárosi kerület, köztük Budafok-Tétény vezetői benyújtották a kérelmet az Iparügyi és Technológiai Minisztériumnak.
Ebben azt kérik a Léginavigációs és Repülőtéri Hatósági Főosztálytól, hogy változtassák meg a dél-
budapesti régiót érintő felszállások útvonalrendjét a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Korábban a huszonkettő.hu is írt róla, hogy valamilyen okból átvezetik Csepel, Újbuda és Budafok-Tétény felett a felszálló gépek jelentős részét.
A közös kérelem, melyet a 22. kerület nevében Karsay Ferenc polgármester írt alá, indoklásában kitér arra, hogy az uralkodó szé1járásnak megfele1ően a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről a menetrendszerű
felszáIlások zöme Budapest felé történik, legalább 80%-ban koncentráltan a dél-budapesti régiót
érintő „S” nyomvonalon keresztül, és ez a nyomvonal-koncentrálás nagymértékben zavarja a csendes kertvárosi területek, lakótelepek és lakóparkok lakóit. Ez az Európai Állampolgári Jogok és Alkotmányügyi Főosztály megrendelésére 2020-ban készült zajszennyezési tanulmány állásfoglalása szerint sem méltányos eljárás.
A nyomvonal-koncentrálást sem hazai, sem európai rendelet nem írja elő, ráadásul megállapítást nyert, hogy a vélelmezések, melyeken alapul, vitathatóak vagy egyértelműen tévesek.
A kérelmet jegyző négy szervezet így a nyomvonal-koncentrálás radikális csökkentését kéri olyan útvonalak kialakításával vagy újranyitásával, amik lehetővé teszik az észak-nyugati, nyugati, és részben dél-nyugati céllal felszálló járatok számára, hogy közvetlen és rövidebb útvonalon hagyják el a várost. Emellett azt is kérik, hogy tájékoztassák az érintett lakosságot a korábbi, hasonló megállapodásokról és azok alkalmazásáról.