A cél, a kötöttpályás közlekedés fejlesztése, amely sok külvárosi, illetve az agglomerációból érkező lakos életét könnyítheti meg.
Mint ismert, Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója vezetésével új, átfogó fővárosi és elővárosi közlekedési stratégia készül, melynek célja, hogy Budapest és közvetlen környezetének közlekedési lehetőségeit javítsa.
Azt már régóta tudni lehet, hogy ennek egyik haszonélvezője külvárosi kerület lévén Budafok-Tétény lesz, ahonnan az új fejlesztéseknek hála, szintén egyszerűsödhet, gyorsulhat a bejutás a főváros belső kerületeibe.
A fejlesztések egyik alappillére a vasúti közlekedés átstrukturálása, amelyet a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében végeznek el. Ennek célja, hogy a vonattal való utazást bevonják a városon belüli közlekedésbe, új lehetőséget adva ezzel a külvárosból, illetve az agglomerációs településekről a fővárosba – jelenleg többnyire autóval – közlekedőknek.
Az ügyben tegnapi online fogadóórája során Karsay Ferenc polgármester is új hírről számolt be. Elkészültek ugyanis az albertfalvai vasútállomás átépítésének kiviteli tervei.
„A cél az, hogy minden arra közlekedő vonat meg tudjon állni Albertfalva vasútállomáson. Ez két okból fontos: az egyik, hogy át lehet szállni a Fehérvári úton közlekedő villamosokra, a másik pedig az, hogy ha a P+R parkolóhelyen otthagyja az ember a gépjárművét, akkor ezzel a vasúttal akár a pesti oldalra is eljuthat Budapesten belül. A cél tehát a fonódó villamoshoz való kapcsolódás, a kötöttpályás közlekedés erősítése” – fogalmazott Karsay Ferenc.
(A kiemelt kép illusztráció)