Duna-part éhsége van a fővárosiaknak, ehhez kapcsolódna a dél-budai Zöld Duna-part-projekt. 12 kilométer hosszan zöldítenék ki és jelenlegei rozsdaövezetet. Erről beszélt Németh Zsolt egy sajtóreggelin, mivel most készült annak a társadalmi egyeztetésnek az összegzése, amelyet ő kezdeményezett.
Leginkább sétányokat és kerékpáros utakat szeretnének az emberek a dél-budai Duna-parton -e derült azon a sajtóreggelin amelyet Németh Zsolt és Fürjes Balázs tartott. A 18-as választókerület kormánypárti képviselő-jelöltje arról beszélt, hogy a Rákóczi-hídtól kezdve, a régi rozsdaövezeteken át, egészen a városhatárig “nagy beépítések, betelepülések vannak”.
A Duna-partnak nagy a vonzereje, a barna övezetek helyén luxuslakóparkok jönnek létére, de számára leginkább a Zöld Duna-partért-projekt a kedves. 12 kilométeres ez a szakasz, ezt szeretnék visszaadni az embereknek. 30 méteres mélységben sétáló útvonalak, kerékpárutak és pihenőhelyek, horgászpontok jönnének létre. A tervezési források már a rendelkezésre állnak – Németh Zsolt szerint.
Több szakaszban valósulna meg. A fejlesztés egyik motorja a Galvani-híd – mondta Németh Zsolt, itt lesz az első lépés a Kopaszi-gáttól a Kondorosi útig. Azt már a Fürjes Balázs tette hozzá, hogy a tervezett híd 50 ezer autót venne le Budapest belsőbb kerületeiből.
Ami Budafokot illeti Németh Zsolt hosszabban beszélt a tervezett fonódó villamosról. Elképzelése szerint a fonódó villamos következő szakasza a Gellért tértől a Dombóvári útig húzódik, átszállási lehetőséget teremtve az 1-es villamosra és a körvasútra is. Itt azonban nem állnának meg, hanem a fonódót elhoznák Albertfalva és Budafok határáig. A meglévő, budafoki vonal utolsó 4 állomásának felújításával, azt is bekapcsolnák a fonódó vérkeringésébe.