A XXII. kerület városvezetése már petíciót is kezdeményezett annak érdekében, hogy Budafok-Tétény közlekedési gondjai mielőbb megoldódjanak.
Budafok-Tétény lakosainak komoly közlekedési terhet jelent a kerületen átmenő forgalom, ami miatt gyakran alakul ki torlódás az utakon. Problémás a kötöttpályás közösségi közlekedés is, ami tehermentesíthetné a közutakat, de a Karácsony Gergely vezette fővárosi vezetés korábbi ígéretei, amik erre irányultak, továbbra is megvalósításra várnak.
Budafok központjának átfogó közlekedési fejlesztéseit Tarlós István korábbi főpolgármester regnálása idején szavazta meg a testület és az első ütemre a pénzt is elkülönítették. Ez lett volna a „Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia út és Kossuth Lajos utca (vagyis a kerülethatártól a Tóth József utcáig minden főút) komplett fejlesztése, megújítása közműátépítésekkel, út- és villamospályával, zöldfelületekkel” nagyberuházás. Ebből mindössze az első ütem valósult meg: 8 milliárd forint helyett 1,2 milliárd forint értékben.
Ami megvalósult, az a Kossuth utca kopórétegének cseréje, ami egy hónappal a befejezés után már megsüllyedt, egy nagyobb eső után áll a víz rajta. A szegélyek kiépítése is elmaradt. A Kossuth utcai felújítás mellett a Tóth József utcai körforgalom készült el, ami csak töredéke annak, amire szükség lenne a kerületben – állítják a helyiek.
Budafok-Tétény vezetése a közúti közlekedés torlódásait az elővárosi vasút fejlesztésével szeretné megoldani. Karsay Ferenc polgármester korábban elmondta: a kerületen keresztül haladó két országos vasútvonal alkalmas lenne arra, hogy 2 perc alatt Budafokról Kelenföldre érjenek a vonatok. A polgármester elmarasztalóan nyilatkozott a főváros villamosfejlesztési programjáról is, az Újpest-Újbuda fonódó villamos programról, amivel kapcsolatban nem érti, hogy ha Budafok az egyik végállomása a projektnek, akkor a projekt neve ezt miért nem tükrözi.
„Korszerű, új szerelvényekre, akadálymentes megállókra van szükségünk, illetve olyan villamospályákra, amin megfelelő sebességgel tudnak a szerelvények közlekedni. Továbbá szükség lenne P+R parkolókra, hogy a környékbeliek biztonságban tudják letenni a vasúthoz közel a gépjárműveiket. Ezek összefüggő kérdések, amiket a fővárosi vezetéssel együtt gondolkodva, közösen megtervezve kellene létrehozni” – mondta lapunknak a polgármester.
A közelmúltban a kerületben járt Vitézy Dávid főpolgármesterjelölt, aki egyetértett a polgármesterrel abban, hogy Budafok-Tétény legégetőbb problémája a közlekedés. Szerinte a tervek készen vannak, már csak meg kellene őket valósítani, de amíg Karácsony Gergely főpolgármester akadályozza a vasútfejlesztéseket, pártpolitikai csatateret csinál ebből a kérdésből, addig a XXII. kerület közlekedés javításának a lehetőségeit is
akadályoztatja – mondta lapunknak a BKK egykori vezérigazgatója.
A témában kerestük Perlai Zoltán polgármesterjelöltet, a BKV igazgatósági tagját, de egyelőre nem reagált lapunknak. Így továbbra sem tudjuk, hol akadtak el a főváros budafokiaknak szánt fejlesztései, és hogy mikorra várható bármilyen előrelépés a közlekedési fejlesztésekben.