Arról már a télen megszületett a döntés, hogy oltópontot létesítenek a Káldor Adolf Szakrendelőben, az első koronavírus elleni védőoltásokat pedig március 16-án adták be a budafoki intézményben. Lapunk felkérte dr. Kiss Norbertet, az intézmény ügyvezető igazgatóját, hogy értékelje az elmúlt egy hét tapasztalatait.
Naponta hány embert tudnak beoltani az oltóponton?
Budapest Főváros Kormányhivatala előzetes felkészülést, majd helyszíni szemlét követően jelölte ki intézetünket oltópontnak, azon belül két oltóhely működését engedélyezték. Mindkét oltóhelyen 8.00-18.00 óra között ütemezetten oltjuk a kerületi lakosokat, oltóhelyenként 120-120 fő/nap maximális oltásszámmal dolgozhatunk.
A szakrendelő a közelmúltban komoly felújításokon esett át. Ez pontosan mire terjedt ki és miben segíti a jelenlegi munkát?
A szakrendelő az elmúlt években, több lépcsőben teljes külső és belső megújuláson ment keresztül. A tulajdonos fenntartó önkormányzattal együttműködve felújítottuk a teljes gépészetet, beleértve az erős- és gyengeáramú hálózatot, fűtés, víz, szennyvíz, stb. A külső-belső nyílászárókat kicserélték, hőszigetelést, központi klímát, új kondenzációs kazánokat, valamint a tetőn napelemeket kapott az épület. A női és férfi vizesblokkok is megújultak. Ezen kívül egy központba bekötött tűzjelző-riasztórendszer került kiépítésre, és beüzemelésre. A munkálatokat az önkormányzat döntő hányadban saját, kisebb részben EU-s energetikai pályázati forrásból finanszírozta.
Az épület teljes körű megújulása mellett az elmúlt években a műszereinket, eszközeinket, és nagy értékű diagnosztikai gépeinket is lecseréltük. Jelentős részben tulajdonos fenntartói forrásból, valamint az utóbbi években az Egészséges Budapestért Program I.-II. ütemében újultak meg a gyógyításhoz nélkülözhetetlen eszközeink, gépeink. Célunk, hogy XXI. századi környezetben, korszerű diagnosztikai gépekkel, műszerekkel és eszközökkel gyógyítsuk a kerületi lakosokat.
Az első napokban azt lehetett hallani, hogy az oltakozók nagyon fegyelmezetten követik az Önök kéréseit, útmutatásait – például az érkezés és a várakozás tekintetében. Ön hogy látja, ez a fegyelmezettség azóta is fennmaradt?
Köszönjük a fegyelmezett érkezést, és várakozást a lakosoknak. Munkatársaim rugalmasan és rendkívül nagy empátiával végzik munkájukat az oltóponton, amiben maximálisan partner az ütemezetten érkező lakosság is. Kérjük, hogy az időpontra érkezéssel a jövőben is támogassák munkánkat, mindenkit beoltunk, aki oltásra kapott időpontot.
Az oltásban résztvevő munkatársai milyen tapasztalatokról számolnak be Önnek? Gördülékeny a szállítás, a tárolás és az adminisztráció folyamata?
A két oltóhelyen végzett napi több száz oltás csak jó szervezéssel, pontos szállítással működik. A háttérmunkában az intézet valamennyi dolgozója részt vesz, az oltóanyag elosztását végző kormányhivatallal napi kapcsolatban dolgozunk. Az oltóanyagok ütemezetten érkeznek, és intézetünkben az előírásoknak megfelelően tároljuk. Nagyon komoly előzetes, oltások alatti, és az oltási folyamatot lezáró napi adminisztrációs feladataink vannak, amit gördülékenyen végzünk. Eddig pozitívak a tapasztalataink, munkatársaim szívesen vesznek részt az oltási tevékenységben, mindannyiunk érdeke a pontos, és fegyelmezett munka.
Mit kell tudnia, mire kell készülnie azoknak, akiknek mindenképp személyesen kell bemenniük a szakrendelőbe, de nem oltás, hanem egyéb ok miatt. Az ő ellátásukban tapasztalható változás az oltópont működéséből kifolyólag?
Az oltási tevékenység mellett intézetünkben folyamatosan működnek szakrendeléseink, senki nem marad ellátás nélkül.