Szimicsku László, az autópálya-kezelő szóvivőjének akkori tájékoztatása szerint 20 méteres sávban keletkezett lokális szélátfúvás. Az orkánerejű szél felkapta a környező mezőgazdasági területekről a port, és befújta az autópályára. A földeken ugyanis előtte a szokásos tavaszi munkálatokat végezték, föllazították a talajt.
Mint korábban lapunk is megírta, sokan nem értették olvasóink közül sem, hogy miért nem zárták le az autópályát még a súlyos tömegbaleset előtt, hiszen már órákkal korábban is történt Herceghalom térségben baleset, ahol egy kamion és egy autó ütközött össze.
Március 11-én, az M1-es autópályán porviharban 41 jármű ütközött össze. A kamionok , kisteherautók és személygépkocsik közül 19 kiégett. Egy halottja is van a szerencsétlenségnek és összesen 39 ember sérült meg.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF Zrt.) belső vizsgálatot, a rendőrség pedig nyomozást indított az ügyben. „A belső vizsgálatunk még folyamatban van. A jelenleg is zajló rendőrségi nyomozás befejezéséig mi sem tudjuk lezárni saját belső vizsgálatunkat” – nyilatkozta néhány hete az Indexnek Szimicsku László. Az autópályákat üzemeltető MKIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette, a belső vizsgálatba be kell építeniük a rendőrség megállapításait is.
A rendőrök továbbra is várják az autósoktól az információkat, videókat a balesetről, ha vannak ilyenek a birtokukban. Mint az RTL híradóban elmondták, eddig 83 bejelentés érkezett a rendőrséghez: 6 videót és 15 fotót küldtek az autósok egy külön erre a célra létrehozott e-mail címre, a nyomozók pedig 30 tanút hallgattak ki.