A Hárosi Duna-híd igényli a legnagyobb odafigyelést a 22. kerületben – derült ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest Megyei Igazgatóságának téli útüzemeltetési tájékoztatóján.
Számokat sorolt először Magyari László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest megyei igazgatója. Az idén 2541 kilométernyi úthálózat téli útüzemeltetését végzik, ebből 2271 kilométer a közút, 270 az autóút és 8 kilométer a hivatásforgalmi kerékpárút. A téli útüzemeltetés ezek síkosságmentesítését, hóeltakarítását és a csúszásellenállás felmérését jelenti. A munkát 50 útmeteorológiai mérőhely adatai, illetve a lakosság által észlelt bejelentések segítik. Idén 15 ezer tonna sókészlettel, 41 tonna CACl 2 granulátummal, 398 826 liter CaCl 2 oldattal készültek fel a téli munkálatokra.
Magyari László portálunknak elmondta, hogy a Magyar Közútnak főleg az M0-ás autóút révén van köze a kerülethez, mivel a kivezető 6-os és a 7-es főút is a főváros kezelésében van. A Magyar Közút az M0-ás üzemeltetésével csatlakozik Budafokhoz, melynek csomóponti ágait és a főpályát Szigetszentmiklós közelsége miatt a leghamarabb el tudják érni. Így nagyon magas szinten tudják Budafok térségében ellátni a téli elhárítási feladatokat a közút munkatársai – tette hozzá.
Mint kiderült, közlekedési szempontból a térség sajátossága a Duna és a Hárosi Duna-híd. A Duna párásabb légköri viszonyokat teremt, ezért a páralecsapódás a hídon magas. „A Hárosi Duna-híd sószórását kiemelten kezeljük, nagyobb sókoncentrációval látjuk el, figyelve a környezetvédelmi elvárásokra. A hidak sokkal hamarabb áthűlnek, mivel hidegebbek a környezetüknél, jobban lecsapódik a pára a felületükön, ezért kell a nagyobb sókoncentrátum annak érdekében, hogy az átjutás a pesti oldalra és vissza is zökkenőmentes legyen” – magyarázta Magyari László, aki elmondta, hogy az M0-ás autópályán jellemzően 1-2 éves, többkerék meghajtású, 3-4 tengelyes tehergépjárművek dolgoznak nagy sószállítási kapacitással, amelyek a téli viszonyok között könnyen tudnak közlekedni.