Albertfalva is része lesz az átfogó fővárosi közlekedési fejlesztéseknek

by gaalt994

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében a XI. kerületi vasúti megállóhelyet is átépítik.

Újabb fontos lépéshez érkezett a fővárosi és agglomerációs közlekedés átstrukturálása. Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója még februárban mutatták be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, amellyel kapcsolatban utóbbi most fontos bejelentést tett.

Az nem újdonság, hogy a nagyszabású fejlesztéssorozat egyik kedvezményezettje Budafok-Tétény lesz, a külvárosi kerület lakói nagyot nyerhetnek, ha a projekt eléri végcélját; az elővárosi részekről Budapest belső kerületeibe való menetidő rövidülését.

Vitézy Dávid pénteki bejelentése viszont bréking értékű; korábban ugyanis hivatalosan még nem volt szó arról, hogy Albertfalván is új megállóhelyet létesítenek. Noha állomás már most is van, az arra közlekedő vonatok által használt vágányok nem rendelkeznek mind peronnal, így jelenleg a vasúti megálló lehetséges kapacitása alatt teljesít.

„Albertfalva már most is létező vasúti megállóhely, de az itt egymás mellett haladó székesfehérvári (30a) és pusztaszabolcsi (40a) vonalak közül csak az előbbiek vágányai mellett vannak peronok, viszont az utóbbiaknál lenne igazán szükség rájuk. Ez az állapot a 19. század öröksége, a mai 30-as, dél-balatoni vonal ősét a Déli Vasút építette meg, és amikor később a MÁV létrehozta a pécsi (mai 40-es) vonalat ezen a szakaszon vele párhuzamosan, nem akartak állomáshasználati díjat fizetni a konkurens társaságnak, így nem kötöttek be Albertfalvába. A Déli Vasút a múlté, eltelt száz év, máig fennáll azonban ez a helyzet” – vázolja Vitézy a probléma gyökerét.

A beruházásnak – amelyet a BKF-vezérigazgató részletesen is boncolgat – fontos célja az is, hogy a Fehérvári úti villamosokhoz egyszerűen lehessen eljutni, mert ez az átszállás kulcsfontosságú a budai fonódó villamos és az elővárosi vonatok között. Vitézy Dávid úgy véli, a megálló még jobban fel fog értékelődni a Déli Körvasút elkészülte után, amikor a közeli lakótelepekről innen vonattal nem csak a Déli pályaudvar felé lehet sűrűn eljutni majd, de a Déli Körvasúton át Pestre is.

(A kiemelt kép illusztráció)

Olvasta már?