Addig még két lezárás áll előttünk.
A felújított hárosi M0-s Duna-hidat a tavaly tavaszi átadása után az elővigyázatosság érdekében ismét le kellett zárni. Ezt követően a részletes vizsgálatok és az utómunkálatok, valamint a próbaterhelés következett. Végül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a kivitelező STR M0-ás konzorciummal együttműködve ideiglenesen forgalomba helyezte a hidat az iskolakezdéskor, folyamatos biztonsági ellenőrzés mellett. Ám a hibákat nem sikerült megfelelően kijavítani, így idén tavasszal és nyáron ismét lezárásokra lesz szükség a híd hosszútávú megbízható használata érdekében – foglalta össze a problémás híd előéletét a bpiautosok.hu.
Az összesen két, ám cserébe elég hosszú időtartamú lezárás közül az első már kezdetét is vette, míg a második ennek végeztével, júniusban lesz majd. A NIF a munkálatok ütemezéséről az alábbi tervet tette közzé:
- Az első ütemben 2021. március 22. és 2021. június 14. között a Deák Ferenc híd déli, M5 autópálya felé vezető hídján a szélső forgalmi sávot lezárják, és elvégzik a zajvédő fal befejezési munkáit
- Tervezetten 2021. június 15. és 2021. szeptember 1. között pedig a Deák Ferenc híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját teljesen lezárják a beavatkozások megvalósításának idejére. Ebben az időszakban a térségben közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a Deák Ferenc híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján.