Már a kerületben is járnak az alacsonypadlós CAF-villamosok, amik körül sok a félreértés. Újak vagy használtak? Meddig maradnak? Mi lesz a hiányzó peronokkal? Kérdéseinkre Németh Zoltán alpolgármester válaszolt.
Lehet már tudni, hogy meddig lesznek a kerületben a villamosok?
Természetesen örülünk annak, hogy megérkeztek ezek a villamosok, azt viszont nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő. Mi úgy tudjuk, hogy ezek nem új villamosok, bár van olyan fővárosi politikus, aki ezt állítja. Az emlegetett 51 új villamos jövő év őszétől fog érkezni, a mostaniakat más vonalakról vezérelték át, a már meglévő CAF-flottának a tagjai. Ugyanazokat a villamosokat cserélik a különböző vonalakon, tehát ezek most más dél-budai villamosvonalakról hiányoznak.
Arra van esély, hogy a nem túl népszerű hannoveri villamosok is megjelennek majd a kerületben?
Könnyen találhatja magát a kerületi utazóközönség abban a helyzetben, hogy a néha-néha erre járó CAF-ok mellett, a jelenlegi ICSV-k helyett a hannoveri villamosokkal is fog találkozni. A hannoverire kevesebbet kellene költeni, viszont kifejezetten megbízhatatlanok, folyamatosak lennének a járatkimaradások, késések.
Hány villamos jár a kerületben?
A pontos számot a BKK-tól lehetne megtudni, mi még nem kaptunk tőlük hivatalos értesítést. Ez ráadásul időről időre változhat is.
A hiányzó peronok sok kényelmetlenséget okoznak a közlekedőknek. Mikor várható előrelépés ez ügyben?
A peronok elsősorban a rászorulóknak, a mozgáskorlátozottaknak, a babakocsival közlekedőknek nehezítik meg a közlekedést. Ez nagy probléma, hiszen tavaly, amikor a vágányokat javították annak érdekében, hogy a CAF-villamosok fogadására alkalmasabbak legyenek, akkor nem nyúltak hozzá a peronokhoz. A peronokat meg kellett volna magasítani abban a négy megállóban is, amik a kerületben vannak, ez azonban nem történt meg. A legnagyobb problémát a Savoyai-téren látom, ahol az egyik irányban konkrétan a sínekre kell leszállni. Az lenne a cél, hogy egy szinten lehessen le- és felszállni, de addig, amíg a peronokat nem hozzák szintbe, addig ez nem lehetséges.
A közeljövőben tehát nem is várható, hogy a Főváros lépjen?
Érdeklődtünk a fővárosi cégeknél – BKK, BKV -, de ők nem tervezik ezt a munkálatot a közeljövőben. Korábban egy projektet még Tarlós Istvánnal kezdtünk el, elkészültek az engedélyezési és a kivetelezési tervek is, amelyben a BKK vállalja, hogy mind a 4 megállópárt megmagasítja, de azt nem tudjuk, hogy a fővárosi vezetés mikor ad ennek szabad utat.
Van esetleg más lehetőség, hogy mégis elkészüljenek a peronok?
Van egy Részvételi Költségvetési javaslat, hogy a Savoyai-téren normális villamosperon legyen, és ha nyertes lesz, továbbá ha a kerületi önkormányzat engedélyt kap rá, akkor ezt akár meg is tudná csinálni.
A BKK-hoz eljuttatott levelünkre, melyben a hannoveri villamosokról, a peronok helyzetéről és arról érdeklődtünk, hogy meddig járnak majd a CAF-ok a kerületben – ideiglenesen vagy állandó jelleggel – még nem érkezett válasz.
Fotó: BKK