Havi bontásban emlékezünk vissza az óév legfontosabb és legérdekesebb eseményeire.
Eljött az év utolsó napja, ám a koccintás és a nagy buli előtt megálltunk néhány pillanatra, hogy összegezzük a budafok-tétényiek 2021-es esztendejét. A számos esemény közül a teljesség igénye nélkül minden hónapra kiválasztottunk egyet, amely szerintünk valamilyen okból felejthetetlen lesz a kerületi közélet számára.
A januárt főként a vészterhes 2020-as év magunk mögött hagyása miatt volt sokak számára örömteli, ugyanakkor Budafok-Tétény egyik örökös problémájának ügyében is történt előrelépés. Karsay Ferenc polgármester egy sajtótájékoztató keretében hirdetett zéró toleranciát az illegális hulladéklerakás ellen, a kerület pedig csatlakozott a Tisztítsuk meg az országot! kezdeményezéshez.
Február hónap új, igen fajsúlyos kultúrszereplőt hozott Budafok-Tétény életébe, a 100 Tagú Cigányzenekar ugyanis ekkor kényszerült távozni belvárosi otthonából. A XXII. kerületi önkormányzat egyből jelezte, hogy szívesen befogadja a Hungarikum-díjas zenekart, amely hamar meg is történt, az együttes pedig azóta rendszeres koncertezéssel hálálja meg a meleg fogadtatást.
Márciusban megint, illetve inkább még mindig minden a koronavírusról szólt, a járvány legpusztítóbb időszakában sorra létesültek az oltópontok országszerte, Budán elsőként a Káldor Adolf Szakrendelő kezdte meg efféle ténykedését.
Áprilisban vége szakadt a budafoki futballálmoknak, a 74 év után az élvonalban vitézkedő Budafoki MTE ugyanis előbb a Zalaegerszegtől, majd a Pakstól kapott méretes pofonokat, végül pedig két fordulóval a vége előtt kiesett az NB I-ből. A vezetőedző Csizmadia Csaba lemondott, hogy aztán ősszel üljön le újra az immár másodosztályú gárda padjára.
Májusban viszont vigasztalódhattak a testmozgás szerelmesei, igaz helyileg és sportszakmailag is egészen más fronton. Átadták ugyanis Rózsakertben a másfél kilométer hosszú rekortán borítású futókört, amely azóta sok hobbifutónak nyújt kényelmes és egészséges lehetőséget a futáshoz.
Júniusban ismért a kultúra vette át a főszerepet, a kerület közösségi élete új színtérrel bővült. A hónap közepén nyitották meg a Magdolna Udvart, amely azóta is számos programnak adott otthont. A létesítmény a szeptemberi bornapok központja is volt, de megsúgjuk, ez még később is szóba kerül.
A második nyári hónapban egy olyan tényező fúrta be magát a legemlékezetesebb hírnek járó helyre, amelyről előzetesen kevesen hitték volna, hogy sikerülhet neki. Ez pedig az időjárás volt, júliusban ugyanis rég nem látott vihar zúdult Budafok-Tétényre, amelynek következményeit még napokig nyögte a kerület.
Augusztust illetően pedig végképp a „saját házunk táján sepregetünk”, egy kerületi eredetű projekttel, a Részvételi Költségvetéssel a fókuszban. Az RK második kiírásában ugyanis több projekt lépett ekkor a megvalósulás útjára, aminek ez idő tájt legfőképp a kertészkedők örülhettek, de jutott forrás közlekedésbiztonságra is.
Szeptemberben a mulatságé volt a főszerep, egy év kihagyás után újra borünnep volt a kerületben. A járványügyi intézkedések miatt nem klasszikus formában, de a lehetőségekhez mérten igen élvezetes keretek között rendezték meg a Budafoki Bornapokat, ahol újra együtt mulathattak kerületiek és a máshonnan jött „borturisták” egyaránt.
Októberben ismét egy olyan ügy lépett előre, amely visszatérő probléma Budafok-Tétény életében. Hosszas küzdelem és lobbitevékenység után miniszteri szintre jutott a Budaörsi Repülőtér kérdésköre, amely a szó szoros értelmében is az Innovációs és Technológiai Minisztérium asztalára került.
A november hosszú idő után hozott megkönnyebbülést nemcsak a budafok-tétényieknek, de a kerületen átutazóknak is. A Budapest Közút ugyanis hosszú idő után végzett a Kossuth Lajos utca útburkolatának felújításával. Minden azért még most sem rózsaszín Budafok egyik legforgalmasabb útszakaszán, hiszen a sztorinak van némi utóélete.
Az évet pedig egy igencsak friss hírrel zárjuk, amely a napokban látott napvilágot. A magyar kormány elfogadta és határozatban rögzítette a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát. A több évtizedben gondolkodó fejlesztési tervezet olyan átalakításokkal jár majd a kötöttpályás közlekedésben, amelyek minden kül- és elővárosi lakó életét megkönnyítik.